Je bedrijf klaar voor de toekomst met een nieuwe website

Een goede website is in het huidige tijdperk niet meer weg te denken. Vooral voor startende zzp’ers die hun doelgroep nog moeten veroveren is een website noodzakelijk. Er zijn heel wat mogelijkheden op internet te vinden om een website te laten maken. Laat je alleen niet misleiden door koopjes of ‘gratis’ opties. Op de langere termijn betaal je alsnog de hoofdprijs om je website optimaal te laten functioneren.

Laat je eerst goed inlichten door een professional die samen met jou kan kijken naar je ambities. Hoe professioneler en persoonlijker de website, hoe sneller een klant bij jou wil kopen. Laat je inspireren door de tips uit dit artikel en maak vervolgens een beslissing die het beste bij jouw situatie past.

Doe eerst marktonderzoek

Veel startende ondernemers beginnen ontzettend enthousiast en hebben mooie plannen. Ze zijn ervan overtuigd dat iedereen op hen zit te wachten, en dat de klanten staan te trappelen om geholpen te worden. Veel starters vergeten door hun enthousiasme gedegen marktonderzoek te doen. Daarnaast is hun doelgroep vaak niet helder en duidelijk. Wanneer je niet goed weet wie jouw klant is en wat de klant graag wil dan kan je de klant ook niet goed helpen. Zorg er dus allereerst voor dat je zeker weet dat klanten op jouw aanbod zitten te wachten. Dit kan je doen door een ‘pilot’ te starten en potentiële klanten voor een klein bedrag of helemaal gratis kennis te laten maken met jouw aanbod.

Kies voor een ‘niche’

Ben je erachter wie jouw klant is en wat jouw klant van jou verlangt? Kies dan nog specifieker voor een ‘niche’. Ben je een kapper en is je specialisme bruidskapsels maken? Laat dit ook specifiek doorschemeren op je toekomstige website. Zo onderscheid je je van je concurrent en weten toekomstige klanten je sneller te vinden. Daarnaast krijg je op die manier ook sneller de mogelijkheid om met je favoriete klant te werken. Iets waar veel ondernemers ook de meeste voldoening uit halen.

Laat je domeinnaam meteen registreren voordat een ander het doet

Heb je helemaal duidelijk wie je klant is en op welke manier je je klant het beste kan helpen? Laat dit doorklinken in je domeinnaam en tegelijkertijd je bedrijfsnaam. Het beste is natuurlijk wanneer je bedrijfsnaam hetzelfde is als je domeinnaam. Dit zorgt voor duidelijkheid en herkenning voor je toekomstige klant. Heb je een ‘gouden’ naam bedacht voor je bedrijf, laat deze meteen registreren voordat je je inschrijft bij de Kamer van Koophandel. Zo voorkom je dat een ander er met jouw naam vandoor gaat.

Dit artikel is mogelijk gemaakt door Telstar-Web.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.