Zijn Italiaanse sportwagens altijd duur?

Het eerste waar je aan denkt bij het horen van de woorden, “Italiaanse sportwagen,” is de kleur rood. En het tweede is de prijs. Simpelweg, alle Italiaanse sportwagens zijn duur, of ze nu nieuw of oud zijn. Om dit te bewijzen, kijk naar de Ferrari 250 GTO uit 1962. Het bereikte de hoogste prijs ooit betaald voor een personenauto – 38,1 miljoen dollar.

Dat is een krankzinnig bedrag voor een auto, ook al heeft Ferrari er slechts 39 gemaakt en zijn ze in elk opzicht iconisch. Dus, wat te doen als je hunkert naar wat Italiaanse automobiele charme, maar je bent geen multimiljonair? Maak je geen zorgen, want er zijn heel wat interessante opties die je veel memorabele rijmomenten kunnen bezorgen voor veel minder geld. In feite kun je een echte Italiaanse klassieke sportwagen kopen voor de prijs van een nieuwe middelgrote SUV.

De beste exemplaren kunnen echter wel wat duurder zijn. Toch kunt u genieten van hetzelfde rijgevoel, sensuele lijnen en een hoogtoerige motor voor slechts een fractie van sommige duurdere modellen. Om dit punt te bewijzen, volgt hier een lijst van betaalbare Italiaanse sportwagens. De meeste van deze auto’s zijn klassiekers, maar er zijn ook enkele nieuwere auto’s bij.

U zult zelfs een aantal hot hatches en compacts zien, evenals een paar modellen uit de jaren ’90 die je kunt importeren omdat ze in aanmerking komen volgens de Amerikaanse importwetten. Lees dus verder om meer te weten te komen over de beste Italiaanse sportwagens met een budget.

Lancia Delta HF IntegraleXJ6

Lancia presenteerde hun compacte model, de Delta HF Integrale in 1979. Maar pas nadat hij vijf jaar op de markt was, begon het bedrijf na te denken over een prestatieversie. Lancia was altijd groot in de rallysport. Dus na het verbod van hun Groep B model, de S4, wilden ze iets dat zowel op de straat als op het circuit goed kon presteren. En zo werd de HF Integrale geboren.

De belangrijkste kenmerken van dit model waren een 2,0-liter viercilinder met turbo met, aanvankelijk, 185 PK en later tot 220 PK. Hij had ook een permanente, goed uitgebalanceerde vierwielaandrijving. De Delta HF Integrale is een belangrijke hot hatch omdat het de eerste was met een AWD systeem. Dit markeerde het begin van de overgang van voorwielaandrijving naar de vierwielaangedreven prestatiemachines van vandaag.

Ze gingen ook van eenvoudige, budget hot hatches naar moderne, high-tech auto’s. De combinatie van een krachtige motor, scherpe besturing, geweldige tractie en een laag gewicht was bedwelmend voor de testers uit die tijd. In feite kreeg de Delta HF Integrale niets dan lof toegezwaaid. In de loop der jaren was de Delta HF Integrale een succesvol concept op rallypodia over de hele wereld, maar ook onder liefhebbers van hot hatch.

Lancia stopte de productie in 1994 na bijna 40.000 Integrales te hebben geproduceerd. Als je de eigenaar wilt zijn van een rally legende die eindelijk beschikbaar is voor import naar Amerika, wees dan bereid om er meer dan 30.000 Euro voor te betalen. Het is ook belangrijk op te merken dat de kwaliteit van deze hoog getunede auto’s nooit hun sterkste kant was.

Maserati BiTurbo

De meeste mensen weten dit niet, maar het is gemakkelijk om de trotse eigenaar te worden van een bijna klassieke Maserati voor zo weinig als 10.000. Voor dat geld kunt u een degelijke Maserati BiTurbo kopen, die ze in 1981 introduceerden en tot 1994 produceerden. De BiTurbo line-up van auto’s begon met het 222 model, dat was een knappe tweedeurs coupe. Het ging verder met de 420 en 430 sedans die ze op dezelfde basis bouwden. Er was zelfs een prachtige cabriolet van Zagato, maar die is duurder en vrij zeldzaam.

De BiTurbo’s waren bedoeld als Maserati’s op instapniveau voor een meer betaalbare prijs. Onder de kap lag een nieuwe generatie 2,0-liter en 2,5-liter V6 turbomotoren met een hoog vermogen van 180 pk tot 270 pk in latere jaren. De interieurs waren luxueus en ze waren voorzien van allerlei comfort. U vraagt zich dus waarschijnlijk af waarom deze fantastisch uitziende auto’s van een exotisch merk als Maserati zo betaalbaar kunnen zijn. De reden is eenvoudig.

Tip: https://easyimport.nl/auto-importeren-duitsland/

De BiTurbo generatie van auto’s was niet betrouwbaar en gevoelig voor mechanische problemen. Maserati maakte meer dan 40.000 BiTurbo’s in een periode van 13 jaar, maar slechts een klein deel is nog op de weg. De moderne technologie en aftermarket onderdelen hebben de kwaliteit van de prachtige maar gebrekkige BiTurbos verbeterd. Sommige dappere eigenaars meldden dat deze auto’s eindelijk betrouwbaar zijn. Dus, als u een Italiaanse exoot wilt, maar op een budget zit, zou de Maserati BiTurbo de oplossing voor u kunnen zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.